NABÓR DO UDZIAŁU W PROJEKCIE GRANTOWYM ” GMINY Z DOBRĄ ENERGIĄ" - WYMIANA URZĄDZEŃ GRZEWCZYCH W BUDYNKACH MIESZKALNYCH NA TERENIE SUBREGIONU ZACHODNIEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Ogłoszenie o naborze
Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku ogłasza nabór do udziału w projekcie grantowym ” Gminy z dobrą energią" - wymiana urządzeń grzewczych w budynkach mieszkalnych na terenie Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego.
W ramach projektu można uzyskać dotację do 100% kosztów netto związanych z wymianą źródła ciepła oraz dodatkowo montażem instalacji fotowoltaicznej.
Na co można uzyskać dotację?
Należy dokonać wyboru jednej technologii spośród:
1) instalacji kotła gazowego kondensacyjnego o mocy od 10 kW do 25 kW,
2) instalację kotła na pelet o mocy od 10 kW do 17 kW (włącznie) i powyżej 17 kW do 25 kW.
3) instalację węzła cieplnego o mocy dostosowanej do zapotrzebowania na moc
w budynku, zgodnie z przeprowadzonym audytem energetycznym.
oraz dodatkowo:
4) instalację fotowoltaiczną o mocy nie mniejszej niż 3 kW (moc nominalna falownika) i mocy 10 modułów PV nie mniejszej niż 2,8 kWp.
Istnieje możliwość łączenia wybranych technologii w następujących konfiguracjach:
- instalacja fotowoltaiczna oraz kocioł gazowy,
- instalacja fotowoltaiczna oraz kocioł na pelet,
- instalacja fotowoltaiczna i węzeł cieplny.
Kto może ubiegać się o dotację?
Z dotacji będą mogli skorzystać właściciele/współwłaściciele/użytkownicy wieczyści domów mieszkalnych na terenie Miasta Pszowa
Do udziału w Projekcie mogą być również zgłoszone nieruchomości, które stanowią miejsce rejestracji działalności gospodarczej lub rolniczej.
O kolejności na liście będą decydowały kryteria punktowe - nie decyduje kryterium „kto pierwszy ten lepszy”.
Forma wsparcia?
Grant jest wypłacany jako refundacja, po podpisaniu umowy o powierzenie grantu, zrealizowaniu zadania i akceptacji złożonego wniosku o rozliczenie grantu.
Jak to zrobić?
- Musisz być właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem wieczystym domu jednorodzinnego w na terenie Miasta Pszowa
- Należy dokonać weryfikacji technicznej budynku na własny koszt zgodnie z załącznikiem nr 5 do Regulaminu.
- Jeżeli spełnisz warunki wskazane w Regulaminie musisz złożyć wymaganą dokumentację aplikacyjną w trakcie naboru – dokumenty są dostępne w załaczniku lub na stronie www.subregion.pl
- Lista rankingowa uczestników projektu zostanie ustalona na bazie kryteriów punktowych.
- UWAGA! Warunkiem przyznania dotacji będzie zakwalifikowanie projektu składanego przez Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku do dofinansowania w konkursie organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW O PRZYZNANIE GRANTU
Nabór Grantobiorców prowadzony będzie w okresie od 30 kwietnia 2018 do 30 maja 2018
Wnioski można składać w: Urząd Miasta Pszów, Biuro Obsługi Mieszkańca, bud.1, w godzinach pracy urzędu
Gdzie po informację?
Urząd Miasta Pszów: Izabela Włoczek – Choroba 32 716 08 02
Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego z siedzibą w Rybniku, Martyna Piechoczek, tel. 32 422 24 46
Wniosek można złożyć wyłącznie w urzędzie gminy.